keskiviikko 7. marraskuuta 2012

VOI EI VOI EI

Okei, hengitän syvään. Enää neljä yötä siihen, kun Coco saapuu kotiin. Huono homma tässä on se, etten ole kuullut kasvattajasta mitään hetkeen ja minä onnistuin hukkaamaan sen puhelinnumeron. Ihminen on sitten nero! Eihän siinä mitään hätää ole, mutta minä kun todella rakastan suunnittelua. (Yep, voin sanoa sen miljoona kertaa).

En tiedä pitäisikö tässä itkeä vai nauraa itselleen. Todennäköisesti teen molempia. Olen niin hermostunut, että teen listoja. Rakastan iPad sovellusta, johon voit listata kaikki pelkosi ja tallentaa sen. Rakastan itseni kiduttamista. Ah... Mikään ei voita itsensä pelottelua siihen vaiheeseen, että oma sänky on vain paras paikka.


Yhden asian olen kuitenkin nyt varmistanut. Minä olen vakuuttanut koirani. Olen hyvin ylpeä itsestäni. Kun vielä asuin vanhempieni luona ja meidän v-e laikamme mursi jalkansa talvella, opin kuinka tärkeä vakuutus voi olla. Dara oli puolitoistavuotias, kun hänen vasen takajalkansa jäi tarhassa verkon väliin, koira liukastui, veti samaan aikaan ja krunts. Parka ei muutenkaan tule parhaista lähtökohdista, joten tämä oli ylimääräinen koettelemus. Jalkaan laitettiin raudat, sillä kyseessä on tarhakoira, joka ei osaa olla sisällä ja jonka paras kaveri on siinä verkon toisella puolella. Kipsi olisi ollut kaikin puolin turhaa kidutusta. Minäkään en tiedä tarkalleen paljon kaikki lääkärikäynnit maksoivat, mutta halpaa lysti ei taatusti ollut. Lisäksi Dara pelkää nykyään autoja ja vain jos minä olen siellä istumassa ja silittämässä hänen päätään - reissu on ok.


Tässä on super kaunis Daramme samana vuonna kuin hänen jalkansa murtui.


Tästä viisastuneena päätin heti, kun tiesin että Coco tulee minulle, selvittää paljon mäyräkoiran vakuuttaminen maksaa ja vaikka kerjätä rahat. Onneksi vakuutuksen voi maksaa osissa ja jos ikinä jotain tapahtuu, minä voin taatusti hoitaa Cocon kuntoon ilman henkilökohtaista konkurssia. Ei olisi mitään niin kamalaa, kuin joutua tilanteeseen, missä koiran hoidot ovat superkalliita ja sinulla ei ole varaa niihin.

Jos siis joku lukee tämän, omistaa koiran jota ei ole vakuutettu, mutta se voidaan vakuuttaa niin: vakuuttakaa koiranne. Parhaassa tapauksessa sinun ei ikinä tarvitse käyttää sitä vakuutusta! Myös: ei minun koiralleni mitään tapahdu, on turha ajatus. Mitä vain voi sattua. Koska Coco tulee asumaan kaupungissa, täällä on kaupungin riskit. Autot, muut koirat, muut ihmiset, lasinsirut ja muut eivät katso kehen osuvat.

Daran ilme kuvassa on: oh shut the... Ja meidän urhea mäykkymme Daisy ulvoo suoraa huutoa. :D

Minun öitäni helpottaa nyt siis ajatus, että huomenna on enää kolme yötä odotettuun hetkeen sekä se, että minä voin taata koiralleni kunnon hoidon, tapahtui mitä tahansa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti